Pierwsze Kroki Aktywnego Klubowicza

Na tej stronie poznasz kluczowe umiejętności, które rozwijają nasi Aktywni Klubowicze. Zanim przejdziemy do ich nauki, odpowiedzmy sobie na pytanie PO CO mielibyśmy to robić? wyznaczmy razem CELE, oraz stwórzmy prosty PLAN DZIAŁANIA.
Posiadamy sprawdzony i działający SYSTEM. Poniższe umiejętności ułatwią Ci dążenie do bycia profesjonalistą.

Gratuluję Ci! Najprawdopodobnie nie jesteś świadomy ale masz gotową listę kontaktów. To Twoi znajomi w telefonie, na Instagramie, na Facebook’u.  Masz gotowe narzędzie aby efektywnie zarządzać Twoimi kontaktami. Obejrzyj TUTORLAL klikając TUTAJ

Dążymy do spotkania na żywo lub online. Ostatecznie gdy jest to utrudnione, możemy się posiłkować materiałem video.

Przechodzimy do działania. Zależy nam abyś doświadczał/a jak najlpszych efektów już na samym początku, dlatego pierwsze kilka lub kilkanaście zaproszeń wykonaj w obecności osoby, która Cię prowadzi.

 Zaczynajmy! Skutecznym sposobem jest poproszenie znajomych, żeby przyjrzeli się temu co robimy. Celem jest zaproszenie na spotkanie, a nie tłumaczenie o co chodzi.

Najważniejsze abyś miał szczerą chęć pomocy drugiemu człowiekowi odkładając sferę finansową na drugi plan. 

Przykładowe zaproszenia zdrowotne:

Cześć! Dzwonię do Ciebie, żeby poprosić Cię o przysługę. Zająłem się czymś nowym.

Kiedy byś znalazł chwilę na spotkanie online, żeby zobaczyć kilka slajdów bez żadnych zobowiążań?

Odpowiadają Ci bardziej godziny poranne czy popołudniowe?

Jeśli pada pytanie „o co chodzi lub co to jest?” odpowiedz, że Klub Zdrowia Całkowitego.

Jeśli będą pojawiały się kolejne pytania ze strony rozmówcy, to powiedz, że właśnie po to jest to spotkanie aby dowiedział się więcej. 

W ostateczności prześlij film z Virtual Prezentera i umów się do kiedy materiał będzie obejrzany.

 

Przykłądowe zaproszenie biznesowe:

Czy był byś otwarty na dodatkowe możliwości zarabiania nie rezygnując z tego co robisz na codzień?

EDYFIKACJA – Co to jest i o co w niej chodzi?

W sensie dosłownym EDYFIKACJA to (za Wikipedią) dobre przedstawienie, ciekawe i pozytywne zarekomendowanie. Edyfikując, wspierasz się czyimś autorytetem.  W tym przypadku – autorytetem Twojego lidera, mentora, osoby o większym doświadczeniu i rezultatach w biznesie.

Kiedy zaczynasz swoją karierę w SoftMarketingu, naturalnie nie masz się jeszcze czym pochwalić. Dopiero pracujesz na awanse i tytuły, nic więc dziwnego, że bazujesz na swojego rodzaju prestiżu, którym cieszy się Twój upline. Pomaga to w rekrutacji, ale nie tylko – tak naprawdę edyfikacja może się przydać w budowaniu każdego rodzaju relacji biznesowej.

Jednak edyfikować trzeba z głową. Poznaj 3 najczęstsze błędy, popełnianie przez ludzi:  

BŁĄD PIERWSZY: SUCHE FAKTY

Oglądałeś kiedyś nudną zajawkę filmu? Pewnie sprawiła, że nie miałeś już ochoty iść do kina. Edyfikacja bazująca wyłącznie na suchych, nudnych faktach, działa dokładnie tak samo – powoduje utratę zainteresowania rozmówcy w tempie ekspresowym. I odwrotnie, edyfikacja dobrze poprowadzona „kradnie” uwagę odbiorcy na dłużej. Zweryfikujmy to na dwóch przykładach.

Nudna edyfikacja: Poznaj Piotra. Piotr ma 37 lat, jest managerem regionalnym w firmie XYZ. Pracuje w tej branży od 5 lat, więc zna się na rzeczy.

Ciekawa edyfikacja: Poznaj Piotra. Uwierzysz, że jeszcze 5 lat temu pracował na kasie w Biedronce i nie było go stać na podręczniki szkolne dla swoich dzieci? Zupełnym przypadkiem natknął się na firmę XYZ. Wziął udział w prezentacji i postanowił dorobić po godzinach pracy etatowej. Przez kilka miesięcy pracował konsekwentnie. A dziś? W firmie XYZ jest managerem regionalnym, całkowicie zrezygnował z etatu, bo zarabia 3 razy więcej. Jego dzieci nie tylko mają podręczniki, ale mogą też chodzić na dodatkowe zajęcia i brać udział w wyjazdach szkolnych. Piotr i jego rodzina jeżdżą na urlop 3 razy w roku.

Przykład nieco przejaskrawiony, ale czy widzisz różnicę? Pokaż kim był Twój lider zanim stał się tym, kim jest dzisiaj. Opowiedz, skąd się wziął w Klubie. Jaki był jego pierwotny stosunek do tej branży? Jak zaczynał? Co osiągnął? Możesz opowiedzieć tę historię w kilku zdaniach. W ten sposób wzmocnisz autorytet lidera, uwiarygodnisz go i zaczniesz budować zaufanie.

BŁĄD DRUGI: WRZUCANIE WSZYSTKICH DO JEDNEGO WORKA

Pośrednim celem edyfikacji w naszym biznesie jest zbudowanie pewnej nici porozumienia między Twoim liderem a nowo zaproszonym człowiekiem. Żeby to osiągnąć, musisz znaleźć takie punkty odniesienia, które będą dla nich wspólne. Chodzi o to, by rozmówca mógł się w jakimś sposób utożsamić z, bądź co bądź, obcym człowiekiem.

Jeśli za każdym razem edyfikujesz tak samo to nawet zakładając, że edyfikujesz w ciekawy sposób, masz średnio 1/3 szansy, że trafisz na podatny grunt. Zastanów się, co mogłoby przyciągnąć daną osobę do Twojego biznesu? Jakie są jej motywacje? Czego potrzebuje w danym momencie w życiu? Do tego dostosuj opowieść o swoim liderze. Wyeksponuj te aspekty jego historii, które będą pasować do kontekstu spotkania.

Podpowiedź: ludzie najczęściej dołączają do SoftMarketingu z 3 powodów. Albo szukają poprawy swojej sytuacji finansowej, albo chcą pracować w elastyczny sposób, albo interesuje ich praca z ludźmi, budowanie społeczności i pomaganie innym. Wykorzystaj to.

BŁĄD TRZECI: SEKCIARSTWO

Tak, edyfikując, masz przedstawić swojego lidera z jak najlepszej strony. Pamiętaj jednak, by robić to realistycznie, rzetelnie i raczej w sposób merytoryczny. To znaczy: nie podskakuj w ekscytacji krzycząc, jaki to cudowny człowiek stanął na Twojej drodze – tak zachowują się sekciarze i nikt ich ani nie lubi, ani im nie ufa.

Więc powściągnij swoje emocje i opowiadaj ciepłym, ale wyważonym tonem. Używaj konkretów i nigdy, przenigdy nie kłam. Możesz pozwolić sobie na bardziej osobiste wstawki, jeśli łączy Cię prywatna relacja z liderem, natomiast szanuj jego granice. To wszystko naprawdę jest bardzo proste – wystarczy odrobina kultury osobistej. Przyda się też refleksja, co sam chciałbyś usłyszeć na tego typu spotkaniu.

Aby dowiedzieć się jak poruszać się po swoim wirtualnym biurze, kliknij TUTAJ.

AKADEMIA SOFTMARKETINGU - GRUPA NA FACEBOOKU

Dziękujemy za Twoją aktywność punktową w sklepie DuoLife, dzięki której możemy dalej rozwijać nasz Klub i tworzyć nowe programy.

Scroll to Top